Академічна доброчесність у професійній сфері історика
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Анотація. Метою статті є дослідження значення академічної доброчесності як ключового елементу професійної діяльності історика. Це включає аналіз її впливу на достовірність історичного дослідження, етику роботи з джерелами та формування суспільної довіри до історичної науки. У статті аналізується вплив дотримання принципів академічної доброчесності на достовірність історичного дослідження, етику роботи з джерелами та формування суспільної довіри до історичної науки. Особлива увага приділяється проблемам плагіату, фальсифікації даних та викликам, що постають перед істориками в умовах інформаційного суспільства та цифровізації. Досліджено, як дотримання принципів доброчесності сприяє підвищенню якості наукових публікацій та зміцненню репутації історичного співтовариства. Наукова новизна полягає у специфічному фокусі на проблемах дотримання принципів академічної доброчесності та етики саме в контексті професійної сфери історика та розвитку історичної науки. Хоча сама тема академічної доброчесності не є новою, пропонується аналіз впливу доброчесності на достовірність історичного дослідження, висвітлення питання етики роботи з джерелами та уникнення плагіату і самоплагіату; характеристика викликів, що постають перед істориками в умовах інформаційного суспільства, цифровізації та дезінформації. Висновки статті зосереджені на критичній важливості академічної доброчесності для професійної діяльності історика: доброчесність є необхідною умовою для забезпечення якості та надійності історичного знання, дотримання етичних норм є ключовим для боротьби з фальсифікацією даних та плагіатом, академічна доброчесність сприяє зміцненню довіри суспільства до істориків та їхньої роботи, застосування принципів доброчесності є запорукою професійної репутації істориків.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Посилання
References
Anderson, M., Shaw, M., Steneck, N. & Konkle E. (2013). Research integrity and misconduct in the academic profession. In Higher Education: Handbook of Theory and Research (pp. 217–261). Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/288935304_Research_Integrity_and_Misconduct_in_the_Academic_Profession.
Valkenburg, G., Dix, G., Tijdink, J., & de Rijcke, S. (2021). Expanding research integrity: A cultural-practice perspective. Science and Engineering Ethics, 10. Retrieved from: https://d-nb.info/1231617632/34.
Yeo, M. (2023). Academic integrity in the age of Artificial Intelligence (AI) authoring apps. TESOL Journal, 14(1). Retrieved from: https://www.researchgate.net/publication/369561675_Academic_integrity_in_the_age_of_Artificial_Intelligence_AI_authoring_apps.
Sorokina, N., Artiukhov, A., Dehtiarova, I. (Eds.). (2017). Academic integrity: Problems of compliance and priorities of dissemination among young scientists. Retrieved from: http://www.immsp.kiev.ua/postgraduate/Biblioteka_trudy/AkademichnaDobrochesnist_2021.pdf [in Ukrainian].
Alieksieieva, S. (2024). Methodology of scientific research and academic integrity: Challenges in the context of digitalization. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [The origins of pedagogical mastery], (34), 5–8. Retrieved from: https://sources.pnpu.edu.ua/article/view/317624 [in Ukrainian].
Artiukhov, A. (2023). Generative artificial intelligence and academic integrity. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=XUmVMQl0saw [in Ukrainian].
Bakhrushyn, V. (2018). Academic plagiarism and self-plagiarism in science and higher education: Regulatory framework and world experience. Osvitnia polityka: Portal hromadskykh ekspertiv. [Educational Policy: Portal of Public Experts]. Retrieved from: http://www.education-ua.org/ua/articles/1128- akademichnij-plagiat-i-samoplagiat-v-nautsi-ta-vishchij-osviti-normativna-baza-i-svitovijdosvid [in Ukrainian].
Berezhna, S. (2024). Academic integrity in the professional ethics of a scientist. Osvitnii dyskurs [Educational discourse], 50(7–9), 101–105. Retrieved from: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/16854 [in Ukrainian].
Ministry of Education and Science of Ukraine. (2020, May 20). Regarding the avoidance of problems and errors in academic integrity practices] (Letter No. 1/9-263). Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/npa/do-pitannyauniknennya-problem-i-pomilok-u-praktikah-zabezpechennya-akademichnoyidobrochesnosti [in Ukrainian].
Kushpetiuk, O., Filipovych, M. (2023). Transformation of the paradigm in the system of training scientific personnel in Ukraine. Higher education reforms in Ukraine: Challenges, status, and prospects, 18–48. Riga [in Ukrainian].
Miroshnychenko, I., Kalinichenko, V. (2024). Academic integrity as a fundamental component of professional development of modern specialists. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky [Scientific Notes. Series: Pedagogical Sciences], 216, 230–237 [in Ukrainian].
Nahorna, N., Husha, P. (2019). Academic integrity as the basis for the development of modern science. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk [Current issues in the humanities], 23(3), 81–85 [in Ukrainian].
Sukhomlyn, O. (2020). Digital Humanities: The digital era in humanities. Molod i rynok [Young people and the market], 3–4, 157–161 [in Ukrainian].
Tolochko, S., Bordiuh, N., Mironets, L. (2023). Academic integrity and artificial intelligence in educational and scientific activities]. Innovatsiina pedahohika [Innovative pedagogy], 2(62), 25–32 [in Ukrainian].
Filipenko, L., Dumanskyi, O., Kozak, O. (2023). Academic integrity in the scientific and educational environment of Ukrainian educational institutions: A look through the prism of artificial intelligence. Akademichni vizii [Academic visions], 19. Retrieved from: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/380 [in Ukrainian].
Khamitov, N. (2023). Academic integrity as a challenge, requirement and will: contexts of philosophical anthropology, ethics and philosophy of education. Filosofiia osvity [Philosophy of education], 29(2), 27–47 [in Ukrainian].
Palamar, S., Naumenko, M. (2024). Artificial intelligence in education: Use without violating the principles of academic integrity. Osvitolohichnyi dyskurs [Educational discourse], 1(44), 68–83. [in Ukrainian].